Esteban Ocon jest kierowcą Renault/Alpine od 2020 r. W ostatnich czterech sezonach trzykrotnie stanął na podium, w tym raz na pierwszym miejscu, w chaotycznym Grand Prix Węgier 2021.
Ocon odchodzi z Alpine W ostatnim czasie atmosfera w Alpine nie jest najlepsza. Głównie dlatego, że zespół nie przygotował dobrego bolidu na sezon 2024. jest wolniejsze od zeszłorocznej konstrukcji. Chociaż poprawki sprawiają, że Francuzi mogą myśleć o walce o środek stawki, to trzeba powiedzieć wprost, że Alpine znowu nie spełniło własnych oczekiwań. Od lat zapowiadana jest chęć walki o podium co roku, ale za każdym razem auto nie ma szans walczyć o najlepsze lokaty. W tym roku Alpine może być maksymalnie szóstą siłą F1.
Ze względu na rozczarowujące osiągi bolidu Esteban Ocon i Pierre Gasly mieli rozważać odejście z Alpine. Poza tym relacja między nimi nigdy nie była dobra. W przypadku tego pierwszego sam zespół miał sporo uwag co do jego zachowania na torze. Na przestrzeni lat dość często łapał bezsensowne kary.
Napięcie sięgnęło zenitu przy okazji Grand Prix Monako, kiedy Ocon zderzył się z Gaslym, próbując go wyprzedzić. Do manewru podszedł zbyt optymistycznie. Ocon musiał się wycofać z wyścigu, uszkodzenia uniemożliwiały dalszą jazdę. Ale nie miał zamiaru niczego żałować. Oświadczył później, że spotkał się z hejtem, ale jest twardo walczącym kierowcą, a „w F1 nie ma nagrody bez ryzyka”. to na brak autorefleksji.
Wściekły z powodu jego zachowania był Bruno Famin, szef Alpine. – To zawsze jest smutny widok, gdy widzimy tego typu incydenty. – To jest coś, czego nigdy nie chcemy doświadczać. Atak Estebana był całkowicie niespodziewany. Wyciągniemy konsekwencje i bardzo szybko podejmiemy stosowną decyzję – powiedział Famin dla Canal+.
Mówiło się, że Ocon może zostać zastąpiony na Grand Prix Kanady. Na kilka dni przed wyścigiem w Montrealu Alpine poinformowało, że zakończy współpracę z Estebanem Oconem po zakończeniu sezonu 2024. Z krótkiego komunikatu wynika, że decyzję podjęto za porozumieniem stron. Ocon podziękował w sieci za wszystkie lata spędzone z francuskim zespołem.
Francuz dodał, że o swojej przyszłości poinformuje w „odpowiednim czasie”. Jedną z opcji może być przejście do zespołu Kick Sauber, który od 2026 r. będzie występowal jako Audi. Od przyszłego sezonu będzie tam jeżdził . Ocon jest jedną z możliwości, ale ma być rozważany tylko wtedy, kiedy Audi nie dogada się z Carlosem Sainzem. Pozostaje też pytanie, kto zajmie miejsce Ocona w 2025 r.
W grze jest m.in. Jack Doohan. Australijczyk to syn Micka Doohana, wielokrotnego motocyklowego mistrza świata. W tym sezonie jest rezerwowym kierowcą Alpine. Sugerowano, że może on zastąpić Ocona w Kanadzie. Na liście potencjalnych kandydatów można wymienić też Micka Schumachera, którego chwali się za pracę w Alpine w wyścigów długodystansowych.
Inne opcje to Yuki Tsunoda, który jest wiodącą postacią w RB, a także Guanyu Zhou, wychowanek akademii Renault/Alpine. Jego miaby zacieśnić współpracę Francuzów z chińskimi koncernami motoryzacyjnymi i przyciągnąć spońsorów z Chin. Renault blisko współpracuje z Geely, niedawno firmy powołały razem spółkę, która ma się zająć produkcją silników.
Grand Prix Kanady odbędzie się już w tę niedzielę.