Rozpoczęto proces zmiany marki stacji franczyzowych MOL w Polsce

Rozpoczęto proces zmiany marki stacji franczyzowych MOL w Polsce

„`html

Rebranding stacji MOL w Polsce

Grupa MOL zakończyła w połowie tego roku rebranding ponad 270 stacji własnych w Polsce. Dzięki temu już ponad 70% ich placówek nad Wisłą działa pod nowym szyldem. Obecnie rozpoczęła kolejną fazę projektu, zmieniając barwy pierwszej z ponad 100 stacji franczyzowych, zlokalizowanej w Drohiczynie.

Rebranding realizowany jest stopniowo, a dokładny czas zakończenia tej fazy nie został podany. Po zmianie marki stacje MOL notują wzrost sprzedaży nawet o 20%.

Wsparcie dla franczyzobiorców

Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska, w komunikacie prasowym podkreśla atrakcyjność oferty dla franczyzobiorców. Oferują oni pełen pakiet materiałów do rebrandingu oraz biorą na siebie koszty przedsięwzięcia. Firmy są dodatkowo wspierane marketingowo.

Rozległe działania promocyjne mają zwiększyć widoczność marki w Polsce, obejmując telewizję, radio, nośniki zewnętrzne i internet, w nadziei na zwiększenie zainteresowania kierowców ofertą stacji.

Zakres działalności MOL w Polsce

Według raportu finansowego za III kwartał, MOL posiada w Polsce 388 stacji paliw. Dla porównania, sieć Lotos, przejęta od Orlenu w 2022 roku, obejmowała 417 stacji. Wartość tej transakcji wyniosła około 610 mln USD.

Współpraca ze Slovnaft Polska

W Polsce pod marką Slovnaft działa 85 obiektów współpracujących ze słowacką grupą paliwową Slovnaft, jednak MOL nie uwzględnia ich w swoich raportach finansowych.

Globalna obecność MOL

  • Na Węgrzech: 465 obiektów
  • W Chorwacji: 439 placówek
  • Inne duże sieci powyżej 100 stacji znajdują się w Czechach, na Słowacji, w Rumunii oraz Bośni i Hercegowinie.
  • W Serbii, Słowenii i Czarnogórze posiadają kolejne kilkadziesiąt obiektów.

Cała sieć MOL liczy 2335 placówek na całym świecie.

„`