Jak usuwać komunikat o wilgoci na telefonie w zaledwie jedną minutę
Dlaczego Samsung wykrywa wilgoć? Komunikat o wykryciu wilgotności pojawia się, gdy telefon Samsung zarejestruje obecność wody wewnątrz urządzenia. Firma ta dba o bezpieczeństwo użytkowników i dlatego wprowadziła funkcję, która uniemożliwia ładowanie telefonu w takiej sytuacji, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym potencjalnymi zwarciami elektrycznymi. Niemniej jednak sam komunikat o wilgoci nie zawsze oznacza, że telefon był faktycznie narażony na działanie wody. Może się on pojawić na przykład w wilgotnym otoczeniu, podczas szybkich zmian temperatury lub gdy intensywnie używamy telefonu w łazience.
Jak pozbyć się komunikatu o wilgoci w telefonach Samsung? Pierwszym krokiem jest dokładne wysuszenie urządzenia oraz portu ładowania. Można użyć miękkiej, suchej szmatki lub papierowego ręcznika, aby delikatnie oczyścić kabel ładowania, ekran i wnętrze portu USB. Należy uważać, aby nie wprowadzić brudu ani żadnych pozostałości do wnętrza. Następnie warto odłożyć telefon na kilka godzin w suche, przewiewne miejsce.
Jak wyczyścić pamięć podręczną wejścia ładowania w Samsungu?
Pamięć podręczna to tymczasowe dane gromadzone przez urządzenie podczas różnych operacji, w tym ładowania baterii. W miarę upływu czasu, zwłaszcza przy intensywnym użytkowaniu telefonu, te dane mogą ulec uszkodzeniu lub zablokowaniu. Dlatego warto regularnie czyścić pamięć podręczną nie tylko w przypadku problemów z ładowaniem, ale także gdy telefon działa wolno lub pojawiają się błędy systemowe.
- Aby wyczyścić pamięć cache wejścia ładowania w telefonie Samsung, można skorzystać z prostej opcji dostępnej w ustawieniach.
- W przypadku konieczności głębszego czyszczenia, należy skorzystać z czyszczenia całej pamięci podręcznej systemu (Wipe Cache Partition).
Aby dokonać czyszczenia całej pamięci podręcznej systemu, należy przytrzymać jednocześnie przycisk zwiększania głośności, przycisk Bixby oraz przycisk zasilania przez około 10-15 sekund, aż pojawi się menu trybu odzyskiwania. Następnie należy poruszać się po menu przy użyciu przycisków głośności i wybrać odpowiednią opcję, potwierdzając ją przyciskiem zasilania. Po zakończeniu procesu należy zrestartować telefon.
Co zrobić, jeśli błąd wilgoci w Samsungu nadal się pojawia?
Jeśli mimo zastosowania powyższych metod komunikat o wilgoci nadal się pojawia, warto podjąć dodatkowe kroki. Wskazane jest dokładne oczyszczenie portu ładowania, na przykład za pomocą wykałaczki lub igły, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia mogące powodować fałszywe alarmy. Aktualizacje oprogramowania również mogą rozwiązać problem. Samsung regularnie udostępnia aktualizacje, które poprawiają błędy systemowe, włącznie z tymi związanymi z detekcją wilgoci.
W niektórych sytuacjach po prostu wyłączenie i ponowne włączenie telefonu może pomóc zresetować system. Jeżeli pomimo wszystkich prób komunikat o wilgoci nadal się pojawia, a telefon jest objęty gwarancją, konieczna może być specjalistyczna naprawa, jeśli problem leży na poziomie wewnętrznych czujników wilgoci urządzenia.
