11 bit studios przyswajają lekcje po „Frostpunku 2”. Zmieniają datę premiery na „The Alters”

11 bit studios przyswajają lekcje po "Frostpunku 2". Zmieniają datę premiery na "The Alters"

Premiera „The Alters”, kolejnej gry własnej 11 bit studios, odbędzie się w I kwartale 2025 roku a nie, jak zakładano wcześniej, w IV kwartale 2024 r. Jak informuje Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios, „The Alters” pierwotnie miał zadebiutować 6 listopada.

Wypuściliśmy już trzy łatki do gry. Rosną pozytywne oceny graczy i sprzedaż – zapewnia Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios. Dlaczego 11 bit przesuwa premierę?

Za decyzją o przesunięciu premiery „The Alters” na przyszły rok przemawia kilka argumentów. – Harmonogram produkcyjny „The Alters” był bardzo napięty. Istniała niepewność, czy deweloperzy mają wystarczająco czasu na zamknięcie wszystkich prac w jakości, jakiej wszyscy oczekujemy. Po tylu latach produkcji ryzyko, że gra będzie miała jakiekolwiek niedociągnięcia, jest nam niepotrzebne – podkreśla prezes.

Deklaruje, że spółka wykorzysta dodatkowy czas na rozkręcenie marketingu i zwiększenie zainteresowania tytułem przed premierą. – Mamy jeszcze sporo pracy z budowaniem zasięgów. Chcemy, aby ta krzywa rosła a nie stabilizowała się na obecnym poziomie jak ma to miejsce – informuje Marszał.

Testy beta i „Frostpunk 2”

Zwraca też uwagę na testy jakie zrobił z „Frostpunk 2”. „The Alters” w testach wersji beta, które przeprowadzono w czerwcu, miało oceny na poziomie 89 proc. – To świetny wynik i bardzo chcielibyśmy go powtórzyć po premierze.

„The Alters” zadebiutuje w wersji na komputery PC oraz na konsolach. W momencie premiery gra pojawi się również w usłudze PC Game Pass i Xbox Game Pass na konsole.

Premiera „Frostpunka 2” poniżej oczekiwań

Dzięki przesunięciu premiery „The Alters” spółka zyska również czas na działania związane z „Frostpunkiem 2”, który zadebiutował 20 września i zebrał bardzo dobre opinie recenzentów, ale umiarkowanie dobre – graczy. Obecnie odsetek pozytywnych opinii na Steamie wynosi 73 proc.

„Frostpunk 2” potrzebuje dużo uwagi z naszej strony jeśli chodzi o informowanie o zmianach w grze czy na tworzenie nowych materiałów promocyjnych. Nie zakładaliśmy, że intensywność tych działań po premierze będzie musiała być tak duża – przyznaje Marszał.

Chociaż koszty nowej gry szybko się zwróciły, to oczekiwania rynku były jeszcze wyższe. Wrześniowa premiera przełożyła się na drastyczną przecenę akcji spółki na giełdzie. Wyprzedaż zaczęła się kilka dni przed premierą, a w dniu premiery osiągnęła apogeum.

Na początku września akcje były wyceniane na ponad 600 zł, a obecnie kurs wynosi 305 zł.

Przychody ze sprzedaży „Frostpunka 2” przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marketing, ale premiera i tak jest rozczarowaniem – uważają analitycy. Wycena akcji stopniała dziś o jedną trzecią. Spółka studzi emocje.