Logo

Regulamin Sklepu Internetowego RAM.net.pl

I Postanowienia ogólne.

  1. Właścicielem Sklepu Internetowego RAM.net.pl dostępnego pod adresem http://www.ram.net.pl, zwanego w dalszej części niniejszego regulaminu „Sprzedawcą” lub „RAM.net.pl” jest IT GRUPA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Petera Mansfelda 4, 60 - 855 Poznań, wpisana przez Sąd Rejonowy Poznań- Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000379030, kapitał zakładowy 50 000 zł, identyfikująca się numerem NIP: 7831667673.
  2. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  3. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet poprzez witrynę http://www.ram.net.pl.
  4. „Kupującym” w znaczeniu użytym w niniejszym regulaminie jest klient nabywający produkty z oferty Sprzedawcy za pośrednictwem sklepu internetowego RAM.net.pl, zwanego w dalszej części regulaminu również Sklepem.
  5. „Konsumentem” w znaczeniu użytym w niniejszym regulaminie jest Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą zakupu w sklepie RAM.net.pl w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, określoną w art. 22¹ k.c..
  6. Sprzedaż odbywa się na zasadach i warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie z przepisami prawa. W szczególności Sprzedający zapewnia realizację praw konsumenta wynikających z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r..
  7. W celu korzystania z usług świadczonych przez RAM.net.pl Kupujący powinien posiadać:
  • przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niż 2,
  • włączoną obsługę Java Script,
  • aktywny adres e-mail.
  1. Za ogół czynności związanych z obsługą sklepu RAM.net.pl, w tym realizacją zamówień oraz prowadzeniem Biura Obsługi Klienta (w dalszej części zwanym BOK), odpowiada Sprzedawca. Kontakt z BOK można uzyskać poprzez pocztę elektroniczną pod adresem sklep@ram.net.pl lub telefonicznie pod nr 801 090 080 lub 22 5384001.
  2. W przypadku zmiany regulaminu Sprzedawca będzie informować Kupujących o jego zmianie poprzez umieszczenie komunikatu na stronach Sklepu. O każdej zmianie Regulaminu zarejestrowani Kupujący zostaną ponadto powiadomieni drogą mailową o prawie wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany regulaminu nie obejmują Kupujących, którzy zawarli już umowę sprzedaży ze Sprzedawcą. W takim przypadku obowiązuje treść regulaminu na chwilę zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Informacje dotyczące produktów i ich zdjęcia oraz publikacje dotyczące produktów pochodzą z bazy danych stanowiącej własność BDK Polska Sp. z o.o., http://www.bdk-info.pl. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji pochodzących z bazy danych BDK Polska Sp. z o.o..

II Indywidualne konto Kupującego.

  1. Sprzedawca umożliwia Kupującemu dokonanie rejestracji na stronie http://www.ram.net.pl. Po dokonaniu rejestracji tworzone jest konto Kupującego - „Moje konto”, które umożliwia korzystanie z takich funkcjonalności jak zapamiętanie danych Kupującego podgląd historii zakupów i stan realizacji bieżącego zamówienia oraz otrzymywanie ofert promocyjnych. Rejestracja jest dobrowolna.
  2. W celu rejestracji i utworzenia indywidualnego konta dla Kupującego niezbędne jest podanie: adresu e-mail oraz ustawienie hasła, a także umieszczenie w formularzu rejestracyjnym danych identyfikujących Kupującego.
  3. Po zakończeniu procesu rejestracji na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłany link aktywacyjny. Kliknięcie powyższego linka kończy proces rejestracji i jest równoznaczne z zatwierdzeniem danych zawartych w formularzu.
  4. Świadczenie usług w ramach indywidualnego konta Kupującego ma charakter bezterminowy. Kupujący może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym momencie, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres sklep@ram.net.pl.
  5. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę świadczenia usług drogą elektroniczną z 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez przesłanie wypowiedzenia na podany przez Kupującego adres e-mail, w przypadku, gdy Kupujący w formularzu rejestracyjnym podał oczywiście nieprawidłowe tj. fikcyjne dane lub działa w celu sprzecznym z zasadami i celem działania Sklepu oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  6. Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem dostępu do konta Kupującego oraz jego usunięciem.
  7. Wypowiedzenie umowy przez Kupującego nie wywołuje skutku w stosunku do zamówień, których realizacja rozpoczęła się przed wniesieniem wypowiedzenia.
  8. Kupujący może dokonać zakupu w RAM.net.pl bez rejestracji. W takim wypadku nie tworzy się konta Kupującego, co wiąże się z rezygnacją z jego funkcjonalności.
  9. III Przedmiot sprzedaży.

    1. Przedmiotem sprzedaży są produkty prezentowane na stronach Sklepu Sprzedawcy http://www.ram.net.pl.
    2. Sprzedawca oświadcza, iż wszystkie produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski i posiadają wszelkie atesty wymagane przez polskie prawo.
    3. Informacje znajdujące się na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 lub 543 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach podane na stronie Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
    4. Ceny produktów będących przedmiotem sprzedaży przedstawione są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
    5. Cena produktu podana przez Sprzedawcę nie obejmuje kosztów dostawy, a także ewentualnych prowizji związanych z wyborem sposobu płatności.
    6. Koszt dostawy jest uzależniony od wybranej przez Kupującego formy dostawy, rodzaju i ilości zamawianych produktów. Dostępne w RAM.net.pl formy dostawy oraz koszty przesyłki są opisane na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Jak kupować” – „Koszty dostawy”.
    7. Produkt może posiadać gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy obowiązującą na terenie kraju. Informacja o czasie udzielenia gwarancji jest przedstawiona na stronie produktu. Szczegóły dotyczące uprawnień wynikających z gwarancji są określone w druku gwarancji dołączonym do produktu.
    8. W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności, obciążonego prowizją operatora, koszt prowizji ponosi Kupujący.
    9. Sprzedawca informuje o dostępnych sposobach płatności oraz wysokości prowizji w zakładce „Jak kupować” – „Sposoby płatności”. Koszt prowizji poniesiony przez Kupującego nie może być wyższy, niż koszt poniesiony z tego tytułu przez Sprzedawcę.
    10. Całościowy koszt dostawy oraz ewentualna prowizja za wybrany sposób płatności, są doliczane jako osobna pozycja w koszyku. Informacja o cenie dostawy podawana jest przed realizacją zamówienia.
    11. IV Zamówienie poprzez Sklep RAM.net.pl.

      1. Zamówienia w RAM.net.pl mogą być składane za pośrednictwem Sklepu lub wiadomości e-mail i telefonicznie.
      2. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu lub wiadomości e-mail Kupujący może składać 24 godziny na dobę, przez cały rok za pośrednictwem strony Sklepu http://www.ram.net.pl.
      3. Zamówienia telefoniczne mogą być składane w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta.
      4. Potwierdzenie złożenia zamówienia drogą telefoniczną lub mailową jest przesyłane onsumentowi na podany przez niego adres e-mail i wymaga potwierdzenia.
      5. Zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu lub wiadomości e-mail w dzień powszedni po godz. 15.00, a także w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny rozpatrywane będzie w pierwszym dniu roboczym po złożeniu zamówienia.
      6. Zamówienia poprzez stronę internetową RAM.net.pl, Kupujący dokonuje poprzez wybór produktu i umieszczenie produktu w tzw. „koszyku”, a następnie przez wybór sposobu płatności oraz dostawy.
      7. Kupujący, który nie dokonał rejestracji na stronie internetowej Sklepu będzie poproszony o podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
      8. Czas wysyłki jest określony na stronie produktu. W przypadku wydłużenia czasu oczekiwania na wysyłkę zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia. Kupujący zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedawcę.
      9. Kupujący otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia na podany przez siebie adres e-mail.
      10. Stan bieżącego zamówienia jest dostępny dla zarejestrowanych Kupujących w zakładce „Moje konto" po zalogowaniu Kupującego na stronie Sklepu.
      11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy zrealizowania zamówienia w sytuacji, kiedy historia współpracy podważa wiarygodność i rzetelność Kupującego lub gdy Kupujący podał nieprawdziwe lub fikcyjne dane.
      12. W przypadku zamówienia składającego się z kilku produktów, które mają zostać przesłane w ramach jednej przesyłki, termin realizacji całego zamówienia będzie równy najdłuższemu z terminów realizacji podanych na stronie produktów składających się na zamówienie.
      13. Realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie przesłania Kupującemu na podany przez niego adres mailowy informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji.
      14. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest przesłana na adres e-mail wskazany przez Kupującego w terminie 1 dnia roboczego od chwili:
      • wysłania przez Sprzedawcę informacji o potwierdzeniu złożenia zamówienia, o którym mowa w ust. 9 niniejszego działu – w przypadku płatności za pobraniem,
      • zaksięgowania wpłaty równej całości kosztów realizacji zamówienia na rachunku Sprzedawcy – w przypadku płatności z góry,
      • otrzymania przez Sprzedawcę informacji od Santander Consumer Finanse o akceptacji zakupu w systemie ratalnym.
      1. W przypadku braku realizacji przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z umowy w terminie 30 dni od dnia złożenia przez Konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy, Konsument będzie uprawniony do odstąpienia od umowy.
      2. Sprzedawca może wprowadzać szczególne warunki sprzedaży promocyjnej w oparciu o regulaminy promocji. Regulaminy promocji zostaną udostępnione Kupującym przed zawarciem umów na warunkach promocyjnych w taki sposób, aby mogli oni je przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.
      3. V Dostawa towarów.

        1. Dostawy produktów zamawianych w Sklepie realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
        2. Zamówione produkty są przekazane Kupującemu w wybrany przez niego sposób, w szczególności za pośrednictwem kuriera, poprzez odbiór w paczkomacie lub w wybranym punkcie odbioru osobistego.
        3. W przypadku wyboru przesyłki za pośrednictwem kuriera zamówione produkty są dostarczane na adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
        4. W przypadku odbioru przesyłki za pośrednictwem paczkomatu lub w punkcie odbioru osobistego, zamówione produkty zostaną dostarczone do paczkomatu lub punktu odbioru osobistego wybranego przez Kupującego.
        5. O wysłaniu zamówienia lub możliwości odbioru towarów w punkcie odbioru osobistego Kupujący zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail.
        6. W punkcie odbioru osobistego zamówiony produkt zostanie wydany jedynie osobie wskazanej w formularzu zamówienia lub osobie przez tę osobę upoważnionej, po okazaniu stosownego pełnomocnictwa. Odbiór towaru jest możliwy w terminie 7dni roboczych od przesłania informacji o możliwości odbioru produktu.
        7. W przypadku, niedostarczenia zamówionych produktów w terminie, Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji e-mailem na adres sklep@ram.net.pl (prosimy podać nr zamówienia).
        8. VI Uszkodzenia i braki w transporcie.

          1. Kupujący jest proszony przy odbiorze sprawdzić stan przesyłki. W przypadku, widocznych uszkodzeń przesyłki tj. zgniecenia, zamoczenia opakowania, naderwania taśm zabezpieczających, Kupujący jest proszony o spisanie protokołu szkody lub nie przyjmowanie przesyłki. Jako przyczynę nieodebrania przesyłki proszę podać rodzaj uszkodzenia jaki był widoczny.
          2. Spisanie protokołu nie jest równoznaczne z wygaśnięciem jakichkolwiek uprawnień Kupującego wynikających z przepisów prawa.
          3. O powyższej sytuacji Kupujący jest proszony bezzwłocznie, jednak nie później niż następnego dnia, powiadomić Sprzedawcę za pomocą formularza reklamacyjnego, dostępnego w zakładce „Reklamacje”, telefonicznie pod numerem telefonu 801 090 080 lub mailowo pod adresem reklamacje@ram.net.pl.
          4. W przypadku, gdy pomimo braku znamion uszkodzenia przesyłki, zawartość uległa zniszczeniu lub przesyłka nie była kompletna, Kupujący jest proszony o pilny kontakt ze Sprzedawcą za pomocą formularza reklamacyjnego, dostępnego z zakładce „Reklamacje”, telefonicznie pod numerem telefonu 801 090 080 lub mailowo pod adresem reklamacje@ram.net.pl.
          5. W przypadku przesyłki kurierskiej Kupujący ma prawo sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia niezgodności zawartości przesyłki z zamówieniem sugerujemy spisanie protokołu wraz z kurierem. Spisanie protokołu nie jest jednak niezbędne i nie jest równoznaczne z wygaśnięciem jakichkolwiek uprawnień Klienta wynikających z przepisów prawa. Protokół taki jest jednak pomocny i skraca procedurę reklamacji.
          6. VII Płatność.

            1. Płatność za realizację zamówienia następuje w sposób wybrany przez Kupującego podczas zamówienia towaru.
            2. Sprzedawca umożliwia płatność w szczególności w drodze przedpłaty (przelewem lub za pośrednictwem płatności on-line [PayPal]), a także za pobraniem oraz w systemie ratalnym.
            3. Szczegóły dotyczące dostępnych sposobów płatności znajdują się w zakładce „Jak kupować”- „Sposoby płatności”.
            4. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Faktury są wysyłane wraz z towarem na adres wysyłki podany przez Kupującego lub w pliku pdf na wskazany adres e-mail.
            5. VIII Prawo do odstąpienia od umowy

              1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru, bez podania przyczyny oraz ponoszenia kosztów tego odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
              2. Odstąpienie może zostać dokonane poprzez złożenie stosownego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w szczególności z wykorzystaniem formularza o odstąpieniu od umowy.
              3. Formularz odstąpienia od umowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jest udostępniony na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Jak kupować”-„Odstąpienie od umowy”.
              4. Konsument w celu odstąpienia od umowy jest zobowiązany przesłać wypełniony formularz lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres email: reklamacje@ram.net.pl lub na adres korespondencyjny Sprzedawcy:

              IT Grupa Sp. z o. o.- Serwis
              ul. Wrocławska 1A
              55-095 Długołęka
              Z dopiskiem „Zwrot w terminie 14 dni”

              1. Sprzedawca niezwłocznie po odebraniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia na adres email wskazany przez Konsumenta podczas procesu zamówienia.
              2. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
              • dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem innego niż najtańszy, oferowany przez Sprzedawcę sposób dostarczenia towaru,
              • bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru),
              • kosztów zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą.
              1. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1. nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
              • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
              • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
              • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
              • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
              • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
              • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
              • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
              • w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
              • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
              • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
              • zawartej w drodze aukcji publicznej;
              • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
              • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
              1. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z ustawowego prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie nie dłuższym 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. W przypadku przesłania formularza lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną Konsument proszony jest o dołączenie do przesyłki formularza lub oświadczenia w formie pisemnej, co umożliwi szybszy zwrot Konsumentowi dokonanych płatności za zakupiony towar. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie rzeczy przed jego upływem na adres korespondencyjny Sklepu:

              IT Grupa Sp. z o. o.- Serwis
              ul. Wrocławska 1A
              55-095 Długołęka
              Z dopiskiem „Zwrot w terminie 14 dni”

              1. Nie ma możliwości zwrotu towaru w punkcie odbioru osobistego.
              2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki). Konsument jest zobowiązany przesłać towar do Sprzedawcy w sposób zabezpieczający towar przed zniszczeniem.
              3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
              4. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 6 niniejszego działu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłat, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
              5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
              6. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

              IX Reklamacje.

              1. Kupującemu przysługuje prawo złożenia reklamacji odnośnie wykonania umów łączących go ze Sprzedawcą.
              2. W razie stwierdzenia występowania wady rzeczy sprzedanej, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność określoną przez Kodeks cywilny, w szczególności w art. 556 oraz 5561-5563 k.c. Jeżeli zakupiony towar jest objęty gwarancją uprawniony może zgłosić żądania z tytułu udzielonej gwarancji.
              3. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego lub przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
              4. W przypadku objęcia produktu gwarancją producenta szczegółowe informacje dotyczące jej warunków i realizacji gwarancji bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów są opisane w kartach gwarancyjnych dołączonych do produktu oraz dostępnych na stronie internetowej producenta.
              5. Za ogół czynności związanych z obsługą reklamacji zakupionych produktów w sklepie RAM.net.pl odpowiada Serwis Sprzedawcy. Kontakt z Serwisem można uzyskać poprzez pocztę elektroniczną pod adresem reklamacje@ram.net.pl lub telefonicznie pod nr 801 090 080.
              6. Kupujący w trakcie procedury reklamacyjnej jest proszony o określenie czy korzysta z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji, czy też z uprawnień wynikających z ustawy (np. roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową), przy czym korzystanie z uprawnień wynikających z gwarancji nie wyłącza uprawnień wynikających z obowiązujących ustaw.
              7. Kupujący może złożyć reklamację w szczególności za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy w zakładce "Reklamacje". Dane podane przez Kupującego w formularzu reklamacji zostaną wykorzystane jedynie do celów związanych z reklamacją przez firmę IT Grupa Sp. z o.o. Zgłoszenie może zostać także przesłane e-mailem na adres: reklamacje@ram.net.pl jak również telefonicznie pod numerem telefonu 801 090 080. Złożenie reklamacji w punkcie odbioru osobistego nie jest możliwe.
              8. Wszelkich informacji dotyczących uprawnień Kupującego z tytułu reklamacji udziela Biuro Obsługi Klienta oraz Serwis.
              9. Sklep ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu. Jeżeli jednak określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza odpowiedzialność Sprzedawcy określoną w art. 556 i nast. Kodeksu Cywilnego.

              X Programy partnerskie.

              1. Sklep jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000493884, NIP: 7792420393, REGON: 302655470 polegającej na przesyłaniu przez Ceneo do Użytkowników za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od Użytkownika opinii na temat transakcji dokonywanej przez Użytkownika w Sklepie, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl opinii wyrażonych przez Użytkowników w rezultacie otrzymania ankiet.
              2. Użytkownik dokonujący zakupu w Sklepie może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail do Ceneo oraz na przetwarzanie przez Ceneo jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety.

              XI Ochrona danych osobowych.

              1. Administratorem danych osobowych jest IT GRUPA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Petera Mansfelda 4, 60 - 855 Poznań, wpisana przez Sąd Rejonowy Poznań- Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000379030, kapitał zakładowy 50 000 zł, identyfikująca się numerem NIP: 7831667673.
              2. Dane osobowe udostępnione przez Kupującego w celu realizacji umowy zawartej ze Sprzedawcą są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający udostępnienie ich osobom trzecim.
              3. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, Kupujący mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestanie ich wykorzystywania, które należy zgłosić do IT Grupa Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Petera Mansfelda 4 w formie pisemnej.
              4. W trakcie rejestracji lub składania zamówienia Kupujący podaje takie dane jak imię i nazwisko, adres do doręczeń, adres e-mail i numer telefonu. Podczas wypełnienia formularza odstąpienia od umowy Kupujący ma także możliwość podania swojego rachunku bankowego.
              5. Dane osobowe podane przez Kupującego będą wykorzystane przez Sprzedawcę jedynie w celu realizacji umowy lub praw Kupującego wynikających w szczególności z prawa odstąpienia od umowy lub reklamacji.

              XII Postanowienia końcowe.

              1. Opinie i pytania dotyczące pracy Sklepu prosimy kierować na adres poczty elektronicznej sklep@ram.net.pl.
              2. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.
              3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst jedn. z dnia 17 maja 2006 r. – Dz. U. Nr 90, poz. 631).
              4. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby ewentualne sytuacje sporne rozwiązywane były na drodze polubownej i na korzyść Kupującego.
              5. W przypadku braku porozumienia pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym sporne sytuacje rozpatrywane będą na drodze sądowej zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego i ustawami szczególnymi.

              Załącznik numer 1

              Wzór odstąpienia od umowy _

regulamin zwroty reklamacja formularz kontaktowy